50 HSPU och brännskada!

Då ska vi se om jag kommer ihåg hur träningen sett ut de senaste dagarna... Känner redan nu att jag glömt bort massa men skriver det jag kommer ihåg!

Söndag

Bottoms up kb-press: 8-8-8-8-8, 8-12-12-12-12 kg

Axellyft: 4 x 10

Excentrisk benspark och lårcurl: 3 x 10/10 vardera.

Seg i benen från lördagen då jag förutom aktiv stretch även körde lite ben/sätesträning på pilatesboll och balansplatta och som tog mer än vad jag trodde!

Måndag

Ring pull-ups: 5-5-4-3-2-1. Jobbigt att dra sig från full utsträckning i bottenläget! Lite seg i trapezius från sjukgymnastbesök under morgonen så fick ta det lite lugnt.

Sittande rodd: 3 x 10

Utåtrotation i kabel: 3 x 10

Diagonaler på pilatesboll: 3 x 10/10

Teknik i hängstyrkefrivändning med skivstång.

Tisdag

Benpress: 4 x 10

Utfall i kabel: 3 x 10/10. Satte fast kabeln nära knät på det benet som är i 90 grader vilket gjorde att glutes fick jobba extra mycket för att hålla knät i rätt position.

Repklättring: 3 x 3 m. De har satt upp ett rep i taket på Sveavägen som jag var tvungen att testa! Blev bara 3 vändor då repet "brände" sönder mitt ben där repet låg emot, inte skönt...

Fällkniv på pilatesboll: 3 x 20

HSPU: Totalt 50 st, 3-6 st åt gången. Fokus på att samtliga skulle vara med bra teknik och att jag skulle vara så rak som möjligt i kippen. Kändes riktigt bra! Tänkte bara köra 30 st men blev inte trött så körde vidare, gav mig efter 50 för att skona höft och axel. :)

----------------------

Ingen träning idag onsdag då jag återigen är på jobbresa, den här gången på hemlig ort! :) Även vila imorgon då jag kommer hem sent och ska på middag när jag landat i Stockholm igen.

Bilder nedan från jobbresan förra veckan.


Fick en fin dag förra veckan i alla fall!


En del av Dundret fotat från parkeringen utanför hotellet. Kan verkligen rekommendera Dundrets hotell, jättebra och stora rum med superfin utsikt över Gällivare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0