På bättringsvägen!

Idag var en bra träningsdag! Åkte in till Friskis för att träna utan någon direkt plan så blev lite av varje.

Värmde upp med DU, ca 5 x 20, och diverse annat. Var säkert ett halvår sedan jag körde DU men det gick helt OK! Sedan körde jag lite utfallsteg med vikt ovanför huvudet och 3 x 20 sumosquats med pilatesboll mot vägg.

Knäböj i smithmaskin: 8-8-6, 40-40-35 kg. Fungerar OK eftersom jag kan få höften i en bättre vinkel i smithmaskin. Gjorde inte ont i höften men kändes liksom tjockt i ljumsken och högt upp på framsida lår. Undrar varför det blir så...

Pull-ups i ringar med "muscle-up grepp": 5 x 2 med fokus på att inte tappa greppet vid utlåsningen i bottenläget.

Strikta pull-ups med omvänt grepp: 5-4-3-2-1, seg efter de tidigare pull-upsen!

Armhävningar: 10 x 10. Kändes riktigt bra och var inte alls jobbigt. Kändes dessutom INGET i min högeraxel men var jobbigt för en muskel i rotatorkuffen på höger sida, kanske äntligen lyckats aktivera rätt muskler där så de håller axeln på plats! :)

Axelrehab: Inåt- och utåtrotation i kabel samt enarms latsdrag, 3 x 10/10 vardera.

L-sit hängandes från räcket: 4 x 15 s. Jobbigt för andningen men annars kändes det bra!

Marklyft: 5-5-5-5-5-5, 40-60-60-60-60-60 kg. Fokus på att aktivera sätet, inget ont i höften alls mer än att det kändes tjockt i ljumsken (som vid knäböjen).

Efter dagens pass känner jag mig nöjd med att ha skjutit fram operationen - tänk om jag ändå kan bli bra utan operation! Hoppas tänker jag i alla fall göra! :)

-------------------------------

Igår blev det lätt löpning 2 x 1,6 km. 5:50 tempo första rundan och 5:20 tempo på sista. Löpsteget kändes riktigt bra men konditionen är lååångt borta... Gäller att ta det lugnt i början också för höftens skull så kommer nog inte känna press att hålla ett visst tempo på ett tag i alla fall!

På eftermiddagen/kvällen var jag på Nordic och kollade på månadstävlingen och sedan var det mat och umgänge med en del funktionärer och domare som ska jobba under CrossFit-SM om två veckor. Trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0