Drag och bål

Måndag
 
Hos min höft-knä-fot sjukgymnast. Gick igenom mina övningar igen och märkte att jag gjort några på ett halv felaktig sätt så var en nyttig genomgång. Diskuterade igenom de problem jag haft med högerbenet på sistone också och slutsatsen var överansträning. Jag har återigen kört mina rehabövningar för mycket. Att det ska vara så svårt för att göra något lagom. Har dessutom kombinerat dem med andra benövningar vilket inte var helt optimalt.
 
Efter besöket där tog jag mig till Friskis för lite sen träning. Var sugen på att komma hem så blev ett kort och effektivt träningspass med två övningar, några bålövningar samt lite stretch och rörlighet. 
 
Stångrodd: 5 x 5 med 40 kg
 
Strikta pull-ups: 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1
 
Tisdag
 
Planen var ett pass med pressfokus men i en övning i räcket fick jag något som kändes typ som en lätt akut nackspärr så blev mest bara massa bålövningar.
 
Inledde först med att vandra fram och tillbaka mellan handstående och liggandes på mage. Så att jag i "toppläget" på repetitionen stod på händerna med magen mot väggen. Körde 3 x 5 av den. Bra uppvärmning!
 
Körde 5 set med olika dragon flag varianter, vindrutetorkaren i räcke (här jag fick "nackspärren") lite toes to bars, hängande benlyft ( 3 x 10), sidohöftlyft (3 x 10-15), massa varianter på huvudstående fällkniv och avslutningsvis lite träning på handstående.
 
Idag var jag supernära att få en helt godkänd dragon flag, dvs klarade inte bara vägen ned utan även vändningen och sen tillbaka till ursprungspositionen igen. Böjde dock lite i höften när jag skulle tillbaka upp så var inte helt strikt. Men nu är det nära!
 
Hoppas på att min "nackspärr" går över till imorgon så jag kan köra mina pressövningar då istället!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0