Fokus på rehab

Efter jobbet idag blev det akupunktur för utsidan av mitt högerben hos min sjukgymnast på Odenplan. Sedan begav jag mig till Friskis City för diverse stretch, rehab och träning. Hade ingen direkt plan när jag gick dit men fick ihop ett helt ok pass ändå. 
 
Inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 8/8 av varje.
 
Enarmslatsdrag: 3 x 8/8
 
Ringpull-ups med false grip: 5-5-4-4-2
 
Statisk pull-up: 3 x 30 s, häng med omvänt grepp i toppläget av en pull-up.
 
Försökte mig även på en strikt bar muscle-up, med gummiband som hjälp. Gick sådär. Hade inget bra grepp alls (ingen talk) och fastnade i gummibandet på vägen upp (resulterade i att jag höll på och dra av mig tröjan) men lyckades krångla mig upp i alla fall. Sedan körde jag några dips på räcket och hoppade ner igen. Hade tänkt göra fler men gick över till ringpull-ups istället, såg dock till att hämta mitt talk innan det! 
 
I helgen ska jag försöka få till ett pass på längdskidor för att se hur mina respektive skador klarar av skidåkningen. Träningsläger med jobbet inplanerat nästa helg så måste testa för att se om det är värt att åka med. Vill inte riskera att göra någon skada värre (framförallt knät) inför Andermatt så måste kännas bra för att det ska bli av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0