Snö!

Onsdag
 
Hos Martin på Fysioetana. Fokus på att massera benen och släppa på alla spänningar där. Markant skillnad efteråt, kände mig mycket mjukare i kroppen. Fick ordinerad vila och tillsagd om lite lugnare träning de nästkommande två dagarna. 
 
Torsdag
 
Som sagt, ordinerad lugn träning så blev ett presspass med relativt lätt belastning. 
 
Gjorde några strikta HSPU (hur lätt som helst!) och även en där jag gick upp från huvudstående till handstående utan att ramla mot väggen! Riktigt roligt då jag haft problem att hitta bra position för händerna och därmed inte lyckats få till strikta HSPU alls bra. Men fick ett tips av Friskis Stefan vilket gav utdelning på en gång! Strikta HSPU är kanske inte att definiera som lätt träning men Martin sa att träningen gärna fick vara explorativ vilket detta faktiskt var :)
 
Bottoms-up kb-press: 7 x 5 med 12 kg och 1 x 5 med 14 kg
 
Armhävningar: 5 x 10
 
Armhävningar mot skivstång: 5 x 10
 
Fredag
 
En sväng förbi gymmet men fick inte mycket gjort. En typisk dag då jag borde vilat istället för att köra halvdant. 
 
Lördag
 
Ska strax bege mig ut i de snöiga vädret och ta mig till Åkeshovs simhall för lite simning. Kollade precis runt på väderläget för några orter och kom in på en webkamera som visade väderläget i Andermatt, se bild nedan. Ser verkligen fram emot att åka dit men kommer sannolikt att få ta det alldeles för lungt med skidåkningen tack vare mitt högerknä. Men finns nog annat skoj man kan göra ändå!
 
Andermatt i dag kl 14.44

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0