2 dagars träning

Sitter på tåget på väg hem från Örebro efter en dag fylld med föreläsningar om vindkraftverk, ljud och buller. Fick pga detta gå upp alledeles för tidigt i morse så passar på att skriva ett blogginlägg för att hålla mig vaken!

Söndag

Ben och rygg.

Diagonaler, enbenshöftlyft på balansplatta, sidolyft: 3 x 10/10 av vardera övning

Varvade sedan följande två övningar:

Raka marklyft med 16 kg kb: 5 x 15
Squats med pilatesboll mot vägg, 8 kg hantlar i händerna: 5 x 15

Avslutade med 3 x 10/10 med enbensmarklyft och att sätta mig i den tråkiga bensparken och köra 3 x 8/8 excentriskt


Måndag

Under förmiddagen var jag hos min sjukgymnast som jobbade med min vrist igen. Blev laserbehandling, lite knäckande och tryckande. Hoppas laserbehandlingen kan påskynda processen att bli av med min överansträngning!

På kvällen gyminstruktioner följt av lite egen träning.

Inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 8/8

WOD:

5 varv av

10 ringrodd
5 pull-ups

Följt av svingar med 16 kg kb taktiskt uppdelat om 20-15-10-5.

Tisdag


Vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0