Viktade pull-ups

Fredag

Var hos Anatomic i Solna på morgonen för att prova ut skoinlägg. Skoinlägg som jag från och med att det är klara alltid ska ha i mina träningsskor för att undvika liknande överansträningningar. Tror dessutom de kommer ge bättre förutsättningar för framtida knäböj när jag nu kan köra sådana igen...

Planen var träning men motivationen uteblev helt så blev en vilodag istället. Vristen kändes stel och lustig dessutom vilket ytterligare sänkte motivationen... Fick springa några steg på löpbandet på Anatomic vilket smärtade och uppenbarligen var det tillräckligt för att vristen skulle stelna till rejält!

Lördag

Hade bara tid och köra någon enstaka övning och valde att testa och köra viktade pull-ups för första gången. Inledde med två femmor av pull-ups och sedan blev det dags för viktbältet! Eftersom jag aldrig kört viktat tidigare började jag med ettor för att se vilken nivå jag skulle lägga mig på.

Pull-ups med vikt: 1-1-1-1, 5-10-12-14 (fail) kg. Kom nästan hela vägen upp på 14 kg men den vikten får klaras av nästa gång jag kör ettor istället!

Sedan 5 x 3 pull-ups med 5 kg. Kul att köra viktat!

L-hang: 3 x 20 s

L-sit: 3 x 15-20 s. Körde i en dipsställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0