Dumma vrist!

Måndag

Besök hos min sjukgymnast för att se om han hade någon teori om varför min vrist känns som den gör. Överansträngning var vad han trodde på så han knäckte lite i foten (ytterst obehagligt) för att öka rörligheten i foten, stretchade den lite och masserade sedan min vad (ytterst smärtsamt). Fick lite övningar att utföra dagligen och ska börja köra med mina iläggssulor när jag tränar. Har tydligen en tendens att knipa med tårna när jag ska balansera på vänster fot (vilket inte gör saken bättre) och som jag ska försöka vänja mig av med i samband med detta också.

Sjukgymnasten konstaterade att min vänstra fotled är väldigt mjuk. Jag har hört det förr (av osteopater) och mjukhet i fotleden kan tydligen bero på tidigare stukning men vad jag minns har jag aldrig stukat någon av mina fötter tidigare. I och med det och min pronation som jag har gör det att jag faller in väldigt mycket när jag står på vänster fot och t ex kör de övningar jag fått av Jowsey. Eftersom jag körde dem väldigt flitigt blev det tydligen för mycket för min fotled vilket ledde till överansträning. Fortsatte ju dumt nog att köra dem på vänster fot även när jag kände att det började göra ont men la inte ner förrän det var så pass att jag inte kunder köra övningarna på den foten längre. Att jag inte lär mig lyssna på min kropp i tid!

På kvällen instruktioner på Friskis följt av lite benträning. Gav dock upp hyfsat tidigt då jag var trött och seg i benen sedan senaste benpasset.

Tisdag

Vristen kändes bättre idag! Hade även mina ilägg i mina vanliga skor vilket kanske gjorde sitt. Nu ska jag bara se till att vara extra noga och inte köra övningar som riskerar göra det värre.

Hantelpressar: 5-5-4-6-6, 16.3 kg de tre första seten och de sista med 13.6 kg.

Excentriska pull-ups: 5-4-3-2-1. Kipping för att komma upp och reglerade sedan farten ner beroende på antal repetitoner.

Nöjde mig så, var lite spänd i trapezius och kände av högeraxeln lite. Ska försöka lära av mina misstag och ta det lugnt när jag börja känna av något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0