Semester i snön!

Inget bloggande på länge pga resa till Dalarna (= segt internet) över trettondagshelgen.

Onsdag (förra veckan)

Ben och bål. Märker att jag kört på lite för mycket med Jowseys övningar, ont och stel i framförallt vänster vrist.

Torsdag - Söndag

I vår stuga i Limedsforsen. Några timmars utförsåkning i Kläppen under fredagen som inte gjorde ont i höften överhuvudtaget! Kändes inte ens som att jag hade en skada under skidåkningen! :)


Innan det bär av till Kläppen (ser lagom menlös ut). Riktigt fin skiddag! Strålande sol och mellan 5 och 10 minusgrader!

På lördagen ca 1½ timmes promenad (varav 45 minuter uppför). Även här utan minsta känning eller trötthet i vänster höft och ben!




Foton från promenaden. En hel del snö finns det i Lima!

Promenaden följdes av 2 km längdskidåkning, ett testpass. Här sa dock höften ifrån. Dum som jag var blev det en del diagonalande och stakning med frånskjut trots att jag hade som plan att bara köra ren stakning, dvs det jag vet fungerar för höften. Så höften var lite sur efteråt, igår och även idag. Har man ont i vristerna är inte heller diagonalåkning att rekommedera...

Måndag (idag)

Gyminstruktionerna på Friskis drog igång igen. Riktigt kul att ta tag i det igen faktiskt!

Egen träning blev lite ben, mage samt pressar:

Hantelpressar: 6 x 6, 14 kg

Push press med hantlar: 2 x 10, 14 kg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0