Från norr till söder

Pajala vs Mörbylånga. Ja förra veckan var jag två dagar i Pajala-trakten och denna vecka två dagar i Mörbylånga. Haft tur med strålande vinterväder i norr och varmt och soligt vårväder på Öland! I övrigt finns dock mycket att önska vad gäller båda orterna. :)

Tänkte träna i måndags men blev att jag instruerade en kollega istället för att träna själv! Gick igenom lite olympisk lyftning (skolgymmet i Mbla var en positiv överraskning). Fast i slutet hängde jag på och körde några minuter i plankan  och lyckades även utföra mina striktaste toes to bar någonsin! :)

Jobb och hemresa tisdag, dvs återigen vila.

Idag var planen träning men blev inte så;

Svängde förbi läkarhuset i Vällingby på förmiddagen för att höra om de kunde ha någon teori om varför min fotled inte vill bli bra. Hade inga större förväntningar men fick träffa en vettig läkare som tyckte att en remiss till Arto på Sophiahemmet var bästa alternativet. Detta då hon själv inte var expert på idrottskador och tyckte de kunde göra en bättre bedömning än henne samt att ultraljud (kan vara lämpligt för att se att inget är skadat i hälsena och dylikt), ortopeder etc finns samlat på ett och samma ställe där. Så kanske blir till att återvända till Artro igen... Men någonstans känns det ändå som om foten är på bättringsvägen så förhoppningsvis hinner den bli bra innan det blir aktuellt att åka dit.

Passade även på att fråga om en knöl/knuta jag fått i höger handflata och som ömmat en del senaste veckan. Blev meddelad att det sannolikt var ett mindre gangliom (ett nytt ord att utöka ordbanken med). Blev det inte bra inom någon vecka skulle jag komma tillbaka men av det jag lyckades googla fram verkar det relativt ofarligt. Har dessutom haft liknande förr och de har försvunnit av sig självt så får hoppas att det gör det den här gången också!

Det går verkligen bra för mig - kul om jag måste undvika övningar som har med grepp att göra också!

---------------------

Jag har alltså inte tränat alls de senaste tre dagarna, tar det här med lugn träningsperiod på lite väl stort allvar tror jag. :) Nej men det svårt med träningsmotivationen när hela kroppen är trasig och jag tror faktiskt, tyvärr, att det kan vara en bra grej med lite helkroppsvila just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0