Simning på Eriksdalsbadet!

Måndag - Tisdag

Vila. Konferens med jobbet (mån-tis) och på måndagen blev det i vanlig ordning väldigt sent så orkade inte med någon träning på tisdagen. Kan rekommendera Gondolens bar - riktigt fin utsikt!

Onsdag

Lunch

Session med James Jowsey. Har extremt stela vader och fick massa olika dynamiska övningar för vaderna, vilket också ska hjälpa till att lösa den smärta jag känner i vänster fot/vrist. Tack vare stelheten i vaderna kommer jag inte åt höften i en del av hans övningar så ska satsa på att köra dessa stretchar i ca 4 veckor och sedan återgå till det program jag fick i november (under förutsättning att jag är smärtfri vänster fot då). Sedan blir det en uppföljning i juni, dock via mail. Synd att Jowsey inte bor i Sverige!

Kväll

Strikta pull-ups: 5-3-5-4, omväxlande grepp och fokus på att skuldrorna skulle vara på plats.

Kipping pull-ups: 3 x 5, drar otroligt snett. Här är det bara att försöka lära om.

Inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 10/10 vardera.

Diagonaler på boll: 3 x 10/10

Armhävningar på balansplatta: 3 x 8, fokus på att ha axlen/skuldran på plats.

Halva dragonflags: 3 x 1

Diverse bål, lite handstand, ringrodd.

Torsdag

Faddergala på Friskis Lindhagen. Ska vara fadder åt en av de nya gyminstruktörerna på Friskis så var mat och sedan träning som stod på schemat den kvällen. Träningen blev en form av TMI-pass och körde de övningar som gick och modifierade de som inte fungerade. Förvånansvärt var burpees det som kändes bäst!

Fredag

Simmade 2 km bröstsim (ca 55 min) på Eriksdalsbadet. Ska nog köpa simkort nästa gång. Får ju tillgång till Stockholm stads alla simhallar då så kommer finnas bra möjligheter till simträning! Tror simning på lunchen kan vara en bra idé t ex; Eriksdalsbadet ligger bara ca 10 min från kontoret så tror det kan bli riktigt bra! På lunchen får man dessutom tillgång till 50 m bassängen, kvällstid har man tyvärr bara 25 m bassängen att hålla till godo med och då blir snabbt tråkigt om man ska simma långt!

----------------------

Imorn ska jag fixa en ny slang till min "vanliga" cykel. Planen är att börja cykla till jobbet i alla fall två dagar i veckan. 20 km vardagsmotion de dagar jag kommer cykla är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0