Uppdatering på skadefronten

Oj, ser att jag inte bloggat sedan mitten på mars. Så kan det gå och träningsmässigt har det inte varit jättemycket roligt att rapportera om då mina diverse skador inte tillåtit alltför rolig träning. Tänkte i alla fall passa på att köra en uppdatering på skadefronten. Inte alltför uppmuntrande läsning tyvärr...

Skademässigt (tragiskt nog blir det en lista...)

Höft (vänster)

Har varit hos min osteopat några gånger och tycker definitivt att det gått framåt där. Har fått riktigt bra rörlighet i höften (dock inte helt jämn ännu) och mitt bäcken håller sig på plats vilket är bra!

Fot (vänster)

Varit hos på Artrokliniken för att först få ett ultraljud av min hälsena (allt såg bra ut) och sedan för att träffa en ortoped där. Blev skickad på en magnetröntgen med foten men inte heller den visade på något skumt. Dock tyckte läkaren att själva övergången mellan hälsena och vad var svullen (vilket den också varit sedan januari) men kunde inte säga vad det berodde på då röntgen inte visade något. Typiskt läkare.

Har precis avslutat en Voltaren-kur igen och foten kändes faktiskt riktigt bra under tiden jag åt Voltaren. Nu känns det lite i foten men den är defintivt bättre än på länge vilket är bra!

På tisdag ska jag för övrigt träffa James Jowsey igen (hade en session med honom i november med fokus på höften) och jag hoppas han kan ha några bra teorier om min fot - var trots allt hans övningar som med största sannolikhet orsakade mitt fotproblem. Jag skyller dock inte alls detta på Jowsey och det är inget fel med övningarna utan det är JAG som borde ha tagit det lugnare med dem. Lätt att vara efterklok som vanligt...

Axel (höger)

Min axel har alldeles för lätt att bli irriterad. Om jag bara låter axeln vila några dagar eller någon vecka när den blivit irriterad känns det bra men likväl kommer smärtan så småningom tillbaka. Jag har sedan tidigare fått konstaterat att min höger skuldra/axel är lägre än min vänstra vilket gör att jag lätt får inklämningssymptom i massa övningar för överkroppen. Kör dock massa sjukgymnastikövningar för axeln och har lyckats stärka upp bra i kring så jag hyfsat kan hålla skuldran/axeln på plats i en del övningar. Men det är lätt att falla tillbaka i mina gamla rörelsemönster (speciellt om man kör många eller tungt) så likväl får jag ont till och från.

Bara att jobba på med sjukgymnastik och tänkta till lite extra när jag kör övningar som involverar skuldran/axeln!

Hand (höger)

Kan ha nämnt det tidigare men i alla fall. I samband med att jag uppsökte läkare för min fot bad jag henne titta på en liten knöl jag har i höger handflata (sitter ca 5 cm nedanför lill- och ringfingret) och som ömmat en del när jag haft tryck på knölen (t ex hänga i räcke, hålla i en hantel). Läkaren trodde det var ett ganglion men blev skickad till ett ultraljud för att utesluta senruptur etc. Ultraljudet visade dock att jag har en kontraktur och som inte kommer försvinna av sig själv.

Nu störs jag i alla fall inte alls av det och hoppas på att det fortsätter vara så!

Kommentarer
Postat av: Linda

Herregud... Själv klagar man över småkrämpor. Verkar inte ha några direkt stora skador själv, bara stel rygg som vår idrottsmassör på jobbet ojade sig om häromdagen. Han t.o.m. låg på min rygg med armbågarna rätt ner i min rygg och tryckte och han fick ingen direkt rätsida på mig iaf. Länge sen han såg nån som var så stel sa han. Vet inte om man ska vara stolt eller inte, haha. Hoppas det blir bättre för din del snart så att du kan köra crossfit!

2012-05-06 @ 22:47:00
URL: http://leecastillio.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0