Blandad vecka men genomgående seg i kroppen

 
Lördag - Söndag
 
Vila. Hade gärna tränat men kroppen kändes inte OK så tror vila var ett bra beslut.
 
Måndag
 
Värmde upp med att vandra fram och tillbaka ur superplankan. Säger kanske inte så mkt så kort beskrivning: står med händerna i marken med raka ben, tar mig med hjälp av händerna ut till superplankan, stannar där några sekunder, och går sedan tillbaka. 3 varv med 5 st sådana.
 
Sedan fortsatt uppvärmning med 3 varv av 8 kålmaskar och 6 armhävningar (2 breda, 2 normala, 2 smala). Lite väl seg i axlarna efter den uppvärmningen så kanske inte helt optimalt inför mina muscle-up övergångar men men.

Assisterade muscle-up övergångar: 3 x 8. Blev även några ringdips och värmde upp med 5 ringpull-ups med false grip.
 
Halva dragon flags: 3-3-3-1. Några repetitioner med ett ben i taget men flertalet med båda benen raka. Kände mig stark här! Värmde upp med några strikta toes to bar med fötterna extra högt upp mot taket.
 
Sedan blev det 5 vändor av huvudstående fällkniv varvat med kålmaskar; 5-4-3-2-1.
 
Enarms kb-pressar: 8-5-4-3, 14-16-16-16 kg. Seg i axlarna sedan föregående övningar!
 
Tisdag
 
Mest stretch och rörlighet. Lite rehab och ryggresningar.
 
Onsdag
 
Seg i både huvud och kropp idag men tog mig efter en heldag på Älvsjömässan till Friskis för följande träning:
 
Ringrodd: 3 x 8
 
Strikta breda pull-ups: 5 x 5
 
Hantelrodd mot bänk: 5 x 5 med 20 kg
 
Strikta toes to bars: 6-5-4-3-2-1
 
Bild nedan från O2:s monter på mässan. Framåt 16-tiden började vi servera popcorn och öl. Smart som jag var tog jag en öl precis innan jag skulle gå och träna så det bidrog nog till viss del av seghetskänslan under dagens träning :)
 
Vår monter (jag lyckade komma med på bilden längst till vänster).
 
De hade lyckats släpa in en V60 på mässomådet också som jag tog mig friheten att fota (Vattenfall reklamen till trots).
 
Torsdag
 
Vila. Ont i huvudet, trött och feberkänningar. Segt. Dessutom skumma känningar i höger underarm och hand.
 
Dags att ta tag i lite oavslutade jobbgrejer innan jag tar kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0