Starkare i dragon flag!

Fredag
 
Träning på Friskis Sveavägen.
 
Inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 10/10
 
Militärpress: 5 x 10, 20 kg. 1 min vila mellan seten.
 
Excentriska armhävningar: 5 x 10. 1 min vila mellan seten.
 
Halva dragon flags: 5 x 1-3
 
Diverse strikta toes to bar och mixtrande med andra bålövningar i räcket. Gjorde även några halvtaskiga försök på strikta bar muscle-ups men fick inte alls till greppet som krävs för att man ska klara övergången. Ska fortsätta jobba på den! Har ju klarat av det tidigare men var ett tag sedan jag försökte nu.
 
Film nedan från en av mina halva dragon flags från fredagens pass. Även en film på toes to bar med fötterna extra högt mot taket (sista jag gjorde för dagen så var hyfsat trött i magen när jag körde denna övning, brukar kunna hålla kvar fötterna högt upp under längre tid).
 
 
 
 
Lördag

Simning i Åkeshovs simhall. Fick ihop min första sammanhängande 100 m sträcka i frisim! I övrigt simmade jag dessutom endast 50 m sträckor istället för 25 m som jag brukar, går helt klart framåt med andningen med andra ord!
 
100 m bröstsim
11 x 50 m frisim
2 x 50 m frisim med plattor
1 x 100 m frisim
2 x 25 m frisim som avslutning
 
Totalt 800 m frisim!
 
Söndag
 
Ska in till stan och Friskis City om någon timme. Blir nog mkt fokus på rörlighet och stretch idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0