2 ton i press

Gyminstruktioner på Friskis och sedan egen träning. Idag har mitt högerknä varit surt, och inte bara knät. Hela högerbenet har varit skumt. När jag spänt höger benet som i en benspark har det huggit högt upp på låret. Tror jag är i stort behov av massage! Funderar på vad som kan ha triggat knät igår. Kanske rodden, eller bensparken. Att jag var trött i benen redan sedan innan och sedan blev det för mycket. Svårt och veta men nu blir det liniment, voltaren och till att undvika lite övningar i någon vecka framöver igen. Segt...
 
Dum som jag var körde jag vissa övningar i dag som jag vet är gränsfall för knät (övningar när man är nära 45 graders vinkel). Värmde upp med hängstrykreyck och hängstyrkefrivändnigar med medicinboll exempelvis.
 
Excentriska HSPU: 4 x 3, på ca 3-4 cm upphöjning. Ett set med 3 excentriska HSPU utan upphöjning innan.
 
Strikta toes to bar: 3 x 3. Diverse kippträning emellan, försöker vänja mig in med en rak kipp  och fått bra tips för det av Martin på Fysioetana.
 
Militärpress: 10 x 10, 20 kg skivstång. Något set körde jag för tätt in på så blev några push jerks men annars kändes det ganska bra!
 
Några set med hängstyrkefrivändning med skivstång. Tekniken kändes hur bra som helst idag, kul!
 
Avslutade med SkiErg 500 m i maxtempo (var tänkt som uppvärmning för mina intervaller men vet inte vad som flög i mig) följt av 5 x 1 min intervall med 30 s vila emellan. Planen var att köra 10 intervaller men mina tricpes var helt slut så nöjde mig med med 5. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0