Snabb simning!

Fredag

Sent från jobbet igen vilket träningen blev lidande av då jag inte hann med allt jag tänkt. Fast kanske lika bra då det visade sig vare en riktigt dålig träningsdag. Seg i kroppen efter alla pull-ups under torsdagen och mitt tänkta presspass fick ställas in då axlarna var helt slut.
 
Innan jag gav upp blev det dock 1 x 5 pressar (skivstång) med 20 kg och 1 x 4 med 30 kg. Några dips samt några hantelpressar med 13,5 kg. Axeln kändes dessutom sådär så la ner mina planer på pressövningar efter det. Blev lite ben istället.
 
Fot, knä och höftrehab följt av några set med excentrisk benspark, baksida lår på boll, höftlyft och lite knäböj. Känns nästan som o jag blivit snedare i mina knäböj igen. Kanske för att jag inte kört knäböj ordentligt på någon månad men tror det främst ligger i att min vänsterhöft blivit lite mer låst igen. Får se till att gå och knäcka ut den igen. Efter mina besök hos nya sjukgymnasten (som även fungerar som min medicinska PT) har jag även börjat notera lite nya saker som jag inte tänkt på tidigare när jag testar att köra knäböj. Vad det är känns svårbeskrivet men kanske kan fånga det på film någon gång så jag själv kan göra en djupare analys av det också! :)
 
Avslutade med lite handstående mot vägg där jag försökte stå så fritt som möjligt. Börjar kunna ta mig upp i handstående riktigt kontrollerat och målet är att bara kunna sätta ner händerna och sedan strikt gå upp i handstående. Är långt kvar men tror det kommer vara möjligt inom den närmsta framtiden om jag fortsätter lägga fokus på det!
 
Lördag
 
Simning i Åkeshov simhall.
 
200 m bröstsim
6 x 25 m crawl
2 x 50 m crawl
100 m bröstsim
10 x 25 m crawl
6 x 25 snabb crawl 
100 m bröstsim
 
Idag klarade jag för första gången 50 m i sträck! Efter korrigeringen jag fick på kursen i torsdags känns andningen mycket bättre och har hittat ett lugn jag inte alls haft tidigare när jag kör andning vart 3:e simtag. Lyckades dessutom få till några snabba sträckor i slutet, då andades jag ca 3-4 ggr per sträcka. Och vad bra det kändes! Fick riktigt bra kraft när jag tryckte på och satte fokus på att det skulle gå fort! En sträcka tog jag tiden på och då landade jag på 22 s vilket jag är nöjd med då jag trots allt fortfarande är nybörjare på crawl! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0