PR med dåliga förutsättningar

Onsdag
 
I fält med jobbet. Lite kringvandrande på berg denna dag också. Bra väder på förmiddagen men blev sämre framåt lunch. Hade bokat helikopter för att utföra några lyftjobb men allt gick bra vädret till trots!
 
Mulet och en del dimma, inte helt optimalt siktmässigt.
 
Torsdag
 
Fortsatt på resande fot så missade min crawlkurs tyvärr. Hann med ett hyfsat tidigt eftermiddagsflyg hem från Östersund men efter alldeles för lite mat och sömn de senaste dagarna däckade jag på soffan istället för att ta mig iväg till gymmet. 
 
Fredag
 
Sviterna efter senaste dagarans mat- och sömnvanor gjorde att jag kände mig minst sagt dåligt upplagd för träning men blev en sväng förbi Friskis. Kom dock i väg alldeles för sent från jobbet så hann inte med så mkt träning men lite blev av i alla fall:
 
Uppvärmning med 500 m i SkiErgen.
 
Höft, knä och fotrehab (tar längre tid än vad man tror) samt några set med excentriska benspark.
 
Strikta pull-ups: 11 (PR) och sedan några set efteråt med 2-3 st repetitioner. Inte bästa förutsättningarna för ett PR-försök men var sugen på och testa och uppenbarligen gick det vägen! Tror dock jag kan göra fler en bra dag. :)
 
Hantelpressar: 5-5-5-5-4, 13.5-16-16-16-16 kg
 
Sittande bred rodd: 3 x 10
 
Mer hann jag dessvärre inte med.
 
Lördag
 
Simning i Åkeshovs simhall:
 
100 m bröstsim
100 m crawl
100 m bensparkar med flytbräda
100 m crawl med plattor och dolme
100 m bensprakar med flytbräda
100 m crawl med plattor och dolme
100 m med plattor
250 m crawl
 
Har för hög frekvens i bensparkarna när jag crawlar vilket jag försökte jobba på att få ned. Och fortsatt jobb med andningen.
 
I övrigt har jag glömt och nämna att jag anmälde mig till Vansbrosimningen i måndags! Var bland de första att anmäla mig så fick en plats i första startgruppen efter de startgrupper som på förhand var bokade för elit, snabbsimmare och personer som simmat vansbrosimmet minst 6 ggr (tror jag det var) tidigare.
 
---------
 
På kvällen var vi några stycken som besökte Stockholm whisky & beer festival ute i Nacka, var riktigt skoj! På vägen därifrån såg jag en fin bil som är en bra konkurrent till XC60, nämligen en Audi Q5!
 

Söndag
 
Ska in till gymmet om någon timme och får se vad jag hittar på. Ska iväg med jobbet imorgon igen så blir begränsad möjlighet till träning de kommande dagarna så får se till att träna så jag får bra med träningsvärk! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0