Sneda toes to bar

Onsdag

Vila.

Torsdag

Seg dag överlag (sjukt trött) och mina gyminstruktioner på kvällen var nog de mest förvirrade på länge. Motionärerna verkade dock nöjda så blev kanske bra trots allt! :)
 
Efteråt körde jag min fot-knä-höftrehab. Hade inte ork till något mer. Såg till att få några toes to bar filmade också, ser hur tydligt som helst att jag är sned här. Bokat in tid hos Martin på FysioEtana på måndag, hoppas han kan hjälpa mig och rätta till det någorlunda. Snedare än på länge känns det som...
 
Mina minst sagt sneda T2B. Notera hur höften rör sig när jag sparkar upp mot stången, inte bra.
 
Fredag
 
Excentriska armhävningar: 5 x 10, ca 4 s ned och 1 s upp per repetition.
 
Strikta pull-ups: 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1, känner mig fortsatt stark i pull-ups!
 
Hantelpressar: 8-8-6-6 med 13,5 kg
 
Inåtrotation i kabel: 3 x 10/10
 
L-hang: 2 x 30 s. Inte kört längre tid än 20 s tdigare och 30 s kändes förvånansvärt lätt! Tror mina frekvent utförda huvudstående fällknivar hjälpt till och stärkt upp bålen bra!
 
Lördag
 
Planerar att gå och simma om någon timme. Rejäl träningsvärk idag så får se vad det blir av. Har bl a sådan där skön träningsvärk i magen så man inte kan hosta eller skratta utan att det gör ont (gillar). Tänk att totalt 60 s bålträning kan ge sådan bra effekt! Visserligen kanske inte L-hang kan få all credit för det, krävs en del bålspänning i pull-ups och pressar också men men. Är samma när jag kör halva dragon flags, räcker med att köra 3-4 st och så får jag superträningsvärk i magen dagen efter.
 
Slutsats: Det är både tids- och träningsseffektivt att kunna köra tunga bålövningar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0