Upprätad!

Måndag
 
Vila och besök hos Martin på FysioEtana. Han drog ut min höft på något gammaldagssätt men nytta gjorde det i alla fall då höften kändes bättre direkt efter! Även om jag kände viss irritation i höften några timmar senare men det är klassiskt så fort någon är och jobbar med min höft, van vid det här laget...
 
Är ju sned i vissa övningar och syntes väldigt tydligt i mina toes to bar så visade videon där ifrån och utgick från det som syntes i den under dagens behandling. Som tidigare nämnt består jag av en enda stor kompensation just nu :) Fick med mig lite övningar och saker att tänka på till nästa besök.
 
Tisdag
 
Träning på Friskis Sveavägen.
 
Excentriska HSPU: 3 x 3, på de tjockaste viktplattorna jag kunde hitta men osäker på höjden... All min bålträning har gjort att jag kör HSPU på ett annorlunda sätt nu än tidigare, ett tyngre sätt. På gott och ont! 
 
Hantelpressar: 5-5-5-5, 13,5-16,5-16,5-16,5 kg
 
Strikta pull-ups: 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1
 
Excentriska armhävningar: 5 x 10
 
Excentriska ringrodd: 3 x 8 varvat med superstrikta benlyft 3 x 8 (krampvarning i magen efteråt)
 
Back flyes med hantlar: 3 x 10
 
Diverse hängstryrkeryck med 20 kg. Kändes riktigt bra och var tydligen i princip helt rak i höften även från startpositionen så Martins behandling har gett effekt även i träningsutförandet!
 
Och så min höft-knä-fotrehab. Avslutade med 2 km i SkiErgen. Ju uthålligare man blir desto roligare är den! Blev riktigt seg i ländryggen idag så fick stanna vid 2 km, hade annars tänkt ta mig igenom 3 km.
 
------
 
På CrossFit Kalmars hemsida var det idag ett inlägg om deras första pass, vilket de definierar som den tjejträning de höll i 2009-10-04. Och om det är deras första CrossFit-pass är det med andra ord också mitt första riktiga då jag var med på det passet! Film från den träningen nedan.
 
http://www.crossfitkalmar.se/2012/10/23/nostalgitripp/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0