Effektivt med stark bål

Hemma alldeles för sent. Att kliva innanför dörren kl 22.30 är segt, särskilt när det enda man gjort är att jobba, sitta i möte (på Friskis) och träna...
 
Superträningsvärk i rygg och mage idag, skönt! Att bara spänna bålen idag framkallade krampkänningar. Slås återigen av hur bra det är att klara av och köra så pass tunga bålövningar som jag ändå kör; att det kan ge sådan stor effekt med övningar som tar så kort tid och köra! 
 
Idag blev fokus på press. Värmde upp med 500 m i SkiErgen och sedan diverse rörlighetsträning följt av:
 
Press med skivstång: 5 x 10, 20 kg. ca 1 min vila mellan seten. 
 
Flyes i kabel: 5 x 10
 
Armhävningar med gummiband om ryggen: 2 x 5
 
Armhävningar: 5 x 10, långsamt tempo.
 
Försökte mig även på lite halvt huvudstående med nedrullning (måste klara av det innan jag vågar mig på fritt handstående så jag inte ramlar ned helt handlöst) men är verkligen helt värdelös på det. Kan inte krumma ryggen utan faller bara platt på ryggen. Fick ont i huvudet, nacken respektive ryggen de tre gångerna jag försökte. Inte ens kullerbyttor fungerade bra idag. Blir så irriterad på övningar som jag inte får att fungera på en gång! Men övning ger väl färdighet...
 
I övrigt blev jag stoppad i dörren till Friskis City idag av en tjej som frågade om jag var PT på Friskis, då hon kände igen mig sedan tidigare. Hon blev besviken när hon fick reda på att jag "bara" var gyminstruktör, dvs jag tränar och coachar inte en motionär på det sätt som en PT gör utan min roll är främst att ta fram bra träningsprogram till folk. Hon tyckte att jag hade snygga armar så hon ville bli tränad så hon fick likadana :) Lite småroligt med folk som kommer fram och fäller sådana kommentarer.
 
Avslutar dagens inlägg med att lägga in en film på världens sötaste djur = slow loris. 
 
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0