Det har gett resultat!

Har kört en stege i pull-ups (efter att ha hittat den på Mickes hemsida) de senaste två veckorna vilket verkar gett resultat. Kände mig stark idag under träningen trots att jag var lite sliten i kroppen!
 
Idag var det drag på schemat. Hade gärna kört ben men var på behandling hos min osteopat igår och fick rekommendationen att undvika det i några dagar. Och lika bra det egentligen då mitt knä fortfarande är surt. Dock blev det lite bättre efter behandlingen igår!
 
Strikta pull-ups: 1-2-3-4-3-2-1. Hade kanske orkat ta mig upp till 5 idag men stannade för att jag inte skulle fuska för mycket med tekniken.
 
Toes to bar: 10-9-8. Kändes lätt!  Skulle kört fler men blev iväg körd från räcket pga pass i gymmet.
 
Kipping pull-up upp, excentrisk ned: 3 x 5. Har blivit mkt jämnare i skulderpartier. Dock kippar jag ojämnt, knycker till med ena benet mer än det andra. Ska försöka få det på film nästa gång för lite mer djupgående analys.
 
Enarmsrodd med hantel: 10-8-6, 12-14-16 kg
 
DIverse axelrehab med 1 och 3 kg hantlar.
 
Superträningsvärk i magen idag vilket gjorde att enarmsrodden blev riktigt jobbig. När det blev tungt fick bålen jobba extra mkt och det gick knappt alls pga träningsvärken!
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Kul att stegen funkat så bra för dig och grattis till bra resultat. Hoppas vi ses snart! Kanske under tävlingarna i helgen?

Svar: Kanske svänger förbi Sätrahallen under söndagen så då är det möjligt att vi ses!
stinastone

2012-09-05 @ 08:55:50
URL: http://www.formochprestation.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0