Imponerande!

Efter helgen och dagens träning är jag imponerad av två saker:
 
1. Hur bränslesnål Volvos DRIVe V60 som jag hyrde i helgen var. 
 
Tankade endast 16 liter efter att ha kört 41 mil = ca 0,39 l/milen. 
 
2. Hur bra det gick att crawla idag!
 
Var på Eriksdalsbadet i ca 1 timme idag och fick till flera 25 m sträckor utan att behöva stanna upp för att andas. Jag lyckades alltså få till andningen så pass så att jag tog mig från ena sidan till den andra med "andning i farten", dvs så som det ska vara! En längd simmade jag dessutom strax under 25 s på vilket jag tycker är bra för att vara första träningen då jag kan simma 25 m crawl i sträck!
 
---------------------
 
Lördag - Söndag
 
Vila pga resa. Gissa till vilket landskap? :)
 
 
 
Idag
 
Som nämnt ovan ca 1 h teknik i crawl. 
 
Efteråt var jag en timme med "medicinsk PT". Gick igenom 6 övningar som jag ska köra varje träningspass för att framförallt stärka upp alla små muskler kring bäcken och nedre rygg/mage. Supertydligt hur väl jag kompenserar i samtliga övningar vi gick igenom. Kommer bli spännande och se om jag får till dessa, det var riktigt svårt men kommer vara supernyttigt för mig!
 
-------------------
 
Imorgon är det dags att åka till Tornedalen med jobbet igen. Finns roligare platser i Sverige att resa till men jag får i alla fall köra en Volvo XC70 på jobbtid vilket är ett plus! Målet är att hinna T/R Sthlm-Luleå-Pajala över dagen men får se om vi lyckas! Dock lär ingen träning hinnas med imorgon mer än diverse vandrande.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0