Gym, simning och sol

Torsdag

Gyminstruktion följt av egen träning.
 
Benpress: 3 x 8/8. Kunde lägga på 5 kg mer än vanligt och känns bra att det går framåt avseende benstyrkan!
 
Enarmspress: 5-5-5-5-5-5, 10-14-14-14-14-14 kg
 
Axellyft: 4 x 10
 
Flyes: 2 x 15
 
Sittande bröstpress: 2 x 15. Det tar emot att köra i maskiner men tar det som går att köra för min hand för tillfället.
 
Fällkniv med medicinboll (8 kg): 3 x 15
 
Fällkniv till V-sit: 3 x 10
 
Diverse armar och säkert någon mer axel/bröst/bålövning som jag glömt. 
 
Fredag
 
Vila.
 
Lördag
 
Simning i Åkeshovs simhall. Blev en hel del voltvändningar och de känns bara bättre och bättre! Mot slutet började jag däremot snurra runt snett men det tror jag berodde på trötthet.
 
Blev totalt ca 600 m simning. 4 vändor med 2 x 50 m frisim och 15 s vila mellan seten (inkl voltvändningar), och olika mängd vila mellan vändorna. I övrigt allmän fokus på att hitta flyt i simningen.
 
Kan konstatera att jag måste dra upp tempot i simningen. Framförallt avseende armfrekvensen. Blivit lite för bekväm känner jag. 
 
Söndag
 
Träning på Friskis City. Uppvärmning med 500 m stakning och lite mobilitet av höft och vader med gummiband samt kettlebell.
 
Enarmslatsdrag: 3 x 10/10
 
Pull-ups: 1-2-3-4-3-2-1. Var riktigt tungt idag.
 
Stångrodd: 5 x 5 med 40 kg, 1 x 5 med 35 kg inledningsvis.
 
Inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 8(8 av vardera övning.
 
Fälllkniv med medicinboll (9 kg): 3 x 10-15
 
Sida till sida med medicinboll (9 kg):  3 x 10/10
 
Sittande rodd: 3 x 10
 
Hängande ryggresning med hantlar: 3 x 10
 
Enarmspress: 5-5-5-5-5, 10-13,6-16,3-13,6-13,6-13,6
 
Tanken var att även köra min höft-knä-fotrehab i dag men knät kändes inte helt hundra så tar det imorgon istället.
 
Hängde lite ute i solen idag innan det bar av till gymmet - man får passa på när det för en gångs skull är lite varmare ute!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0