Workshop i rörlighet

Onsdag
 
Funderade på om jag skulle träna eller inte men behövde inte ta ställning då jag kom i från jobbet så sent så jag helt hade tappat träningssuget.
 
Torsdag
 
Gyminstruktion på City följt av min höft-knä-fotrehab och lite bålträning. Redan glömt av vilka bålövningar men minns att jag körde min nya favorit fällkniv till V-sit några set iaf!  Samt några excentriska dragon flags.
 
Fredag
 
Hade ärenden att utföra på söder så passade på att svänga in på Friskis Hornstull och träna där. Ganska fint gym ändå och ett stort plus att det har en brutalbänk! Hade dock sjuk träningsvärk i magen så kunde inte ge mig på den tyvärr.
 
Strikta pull-ups: 5 x 5
 
Inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 10/10 av vardera övning.
 
Sittande rodd: 5 x 10
 
Sittande flyes för ryggen: 5 x 10
 
Avslutningsvis diverse armar och rörlighet.
 
Lördag
 
Alla gyminstruktörer på City var inbjudna till en workshop i rörlighet med Byfeldt, följt av gymmöte, så passade på att åka in till det. Alltid bra med rörlighetstips! Gick bland annat igenom lite grejer man kunde köra innan knäböj. Har gått på diverse mobility sessioner tidigare och kände igen det mesta, särskilt från den egna triggerpunktsbehandlingen jag brukar köra hemma, men fick riktigt bra på tips på några få övningar man kunde köra innan just knäböj och som verkligen gav snabbt resultat! 
 
Övningarna gick ut på att mjuka upp vaderna och låren med hjälp av en kettlebell, samt köra några knäböj med ett gummiband som motstånd. Säger kanske inte så mycket men men. Den som ser mig på gymmet får se för dessa kommer jag köra framöver!
 
Efteråt blev det följande träning:
 
Militärpressar: 5 x 15, 15 kg skivstång. Ett set med 1 x 10 kg.
 
Axellyft med hantlar: 3 x 8-10, 5-7 kg hantlar
 
Flyes i kabeldrag: 5 x 10
 
Sida till sida med medicinboll (7 kg): 5 x 10/10
 
Fällkniv till V-sit: 3 x 10-15
 
Lite sur i handen idag, antagligen efter militärpressarna, men kunde varit värre.
 
Söndag
 
Träning på Friskis City. Uppvärmning 6 min cykling följt av min höft-knä-fotrehab.Lastade på 5 kg extra på mina enbenspressar och kändes riktigt bra, kul! 
 
Fällniv med medicinboll (7 kg) : 3 x 15
 
Sidoliggande höftlyft: 3 x 15/15
 
Ryggresningar. 3 x 10
 
Diagonaler på boll: 3 x 10/10
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0