Löpning (!)

Lördag
 
Vila
 
Söndag
 
Uppvärmning med cykling i ca 10 min.
 
Pull-ups stege: 1-2-3-4-3-2-1, pronerat grepp.
 
Kipping pull-ups: 5 x 6
 
Dips: 3 x 5
 
Knäböj med vikt: 5 x 15. Första setet med 16 kg kettlebell, andra med 15 kg skivstång (front squat) och resterande tre med 10 kg medicinboll. Kändes riktigt bra.
 
Vänsterhanden var något irriterad efteråt och det har suttit i. Inte säker på exakt vad som orsakat det dock, men sannolikt en blandning av de kippade pull-upsen och dipsen.
 
Måndag
 
Hos min höft-knä-fot-sjukgymnast. Cykling 9 min och sedan genomgång av alla mina rehabövningar. Fick en ytterligare övning tillagd, OHS med pinne ståendes på en upp och nervänd bosuboll, och en svårare variant på en av mina "vanliga" övningar. I övrigt ska jag köra på med samma.
 
Efteråt gick jag till Friskis för att köra rehaben på mitt vänstra ben, körde bara vissa övningar med båda benen hos sjukgymnasten så ville komplettera. Och så ville jag köra benpressen vilken jag inte heller körde där. Blev även diverse stretch och rörlighet, kändes mkt välbehövligt.
 
Tisdag
 
Uppvärmning med 15 min cykling och diverse rörlighet samt stretch.
 
Pull-ups stege: 1-2-3-4-5-4-3-2-1, pronerat grepp.
 
Flyes i kabel: 4 x 10 nedåt och 4 x 10 uppåt
 
5 väldigt strikta excentriska dragon flags och 5 huvudstående fällkniv.
 
Fällniv med medicinboll (7 kg): 5 x 15 fällkniv 
 
Sida till sida med vikt: 5 x 10/10, 7 kg medicinboll 
 
Avslutade med 10 min löpning faktiskt, och det kändes hur bra som helst! Riktigt mjukt och bra, och det var framförallt roligt. Frågade min sjukgymnast i går vad han trodde om löpning och han tyckte att jag kunde börja testa. Tidigare har min vänsterfot sagt ifrån, och dessförinnan höften men idag kändes inget utav det! Längsta sträckan jag sprungit på över 1 år (!) så får nästan fira det med att äta lite popcorn ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0