Norrsken

Måndag
 
I Färjestaden för lite möten. Fick därmed möjlighet att träna på Friskis Kalmar på kvällen och visst hade de fått det fint. Mycket öppna ytor och bra redskap. 
 
Uppvärmning med rodd i 1000 m, kändes ingenting i knät. Sedan vidare uppvärmning med kålmaskar, framvandrande i plankan och rörlighet med pinne.
 
Strikta pull-ups: 5 x 5
 
Enarmsrodd med hantel: 5 x 8 med 18 kg
 
Axelpress i kabel: 5 x 8-10
 
Strikta toes to bar: 3 x 5
 
Brutalbänk: 5 x 10
 
Mycket nöjd med att de köpt in en brutalbänk. Ska höra med vår träningsansvarige om vi inte kan få in en sån till Friskis City också, eller i alla fall en GHD.
 
Tisdag
 
Vila. Fortsatt med jobbmöten i Färjestaden följt av resa upp till Pajala på eftermiddagen. Beställde taxi till vår adress i Färjestaden inför att flyget skulle gå men glömde och säga att det var just Färjestaden gatan var belägen i, så taxin var på motsvarande adress i Kalmar när den skulle hämtat upp mig. Men hann precis med flyget ändå, tur att man lägger in lite marginal ibland :) 
 
Väl framme i Luleå fick jag en Toyota RAV4 som hyrbil. Alla Hertz bilar var fullbokade, annars hade det blivit en Volvo i vanlig ordning, men Toyotan imponerade faktiskt. Riktigt skön att köra även om jag tycker det var lite väl mkt grejer som var manuellt och analogt styrt. Och på vägen upp till Pajala, någonstans runt Överkalix, fick jag äntligen uppleva norrsken. Riktigt mäktigt! Gjorde att det kändes lite mer värt att komma fram till hotellet först kl 23 då.
 
 
 
Inte världens bästa foton men lyckades fånga det på bild i alla fall :)
 
Onsdag
 
Vila. Ute på site hela dagen och därefter hemresa. Mycket nöjd med att jag var hemma redan kl 20, hör inte till vanligheten när man är ute och reser så där.
 
 
 
 
 
Ett urval av foton från dagen, hade fint väder så blev många soliga bilder :)
 
Torsdag
 
Simträning på morgonen. Idag var det intervalldags och fokus var på att komma ur komfortzonen - som gjort för mig! :) Dock kunde det varit bättre upplagt men så här såg dagens upplägg ut i alla fall:
 
Uppvärmning 250 m, blandat bröst- och frisim.
 
Stege med lugn simning, 20 s vila mellan varje sträcka: 25-50-75-100-75-50-25 m
 
Droppande stege med lite högre tempo, 15 s vila mellan varje sträcka: 100-75-50-25 m
 
Intervaller med hög frekvens och högt tempo, 10 s vila mellan sträckorna: 10 x 25 m
 
Nedvarvning 100 m bröstsim. Trött i armar, axlar och rygg efteråt!
 
----------------
 
Instruktion på Friskis på kvällen. Hade en riktigt rolig motionär som jag kunde gå igenom massa bra övningar med. Bland annat Dragon Flag och instruktionen avslutades med att jag rekommenderade honom att söka på Hannibal på youtube, säger väl allt om nivån på den instruktionen :) 
 
Sedan blev det höft-knä-fotrehab. Kändes riktigt bra igen, skoj!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0