Rehab och jobbresor

Träning på Friskis City idag. Fokus blev på min höft-kän-fotrehab och jag riktigt nöjd med hur det gick. Allt kändes bra och att avslutningsvis köra benpress (ett ben i taget), som är den senaste övningen jag fått till min rehablista, är riktigt skoj. Speciellt i och med att det fungerar så bra att jag kan köra mig riktigt trött på set om 10 repetitioner. 
 
Utöver rehaben värmde jag upp med ca 40 min promenad utomhus och sedan 10 min cykling. Och avslutningsvis körde jag 4 x 10 knäböj med en 8 kg medicinboll. Känns verkligen som om min knäböj börjar ta sig igen vilket är kul!
 
------------------------
 
Nu ska jag packa inför kommande jobbresor. Till Öland för möten mån-tis och flyger sedan direkt från Kalmar upp till Luleå för vidare färd mot Pajala, igen. Planen är att vara tillbaka i Sthlm onsdag kväll om allt går som det ska. Kommer försöka få till ett träningspass på mitt gamla Friskisgym i Kalmar i morgon kväll så helt träningsfri blir inte denna resa iaf. Sedan jag flyttade därifrån har de byggt ut och ska numera ha stora utrymmen för mer funktionell träning så ser fram emot att se hur det ser ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0