Back squats

Torsdag
 
Inställd gyminstruktion så blev egen träning för hela slanten. Vet inte vart all tid tog vägen dock, för att ha spenderat tre timmar på gymmet tog jag mig igenom ytterst få övningar :)  Men blev i vanlig ordning mkt rörlighet och stretch och det tar ju sin tid att köra.
 
Körde först höft-knä-fotrehab och sedan diverse pull-ups och bålövningar.
 
Strikta pull-ups: 1-2-3-9-7-6-5-4-4-4-5-4-3. Pronerat grepp.
 
Fällkniv med 7 kg medicinboll: 20-10-10-10
 
Sida till sida med 7 kg medicinboll: 3 x 10/10
 
Diagonaler på rygg: 5 x 10/10
 
Fredag
 
Vila.
 
Lördag
 
Träning på Friskis Hagastan, inte varit där tidigare (är nyöppnat) så var sugen på att se hur det såg ut. Riktigt öppet och fint och fanns flera lyftplattformar vilket var ett stort plus.
 
Körde höft-knä-fotrehab (men glömde av benpressen) följt av:
 
Good mornings: 10-10-6-5-5, 20-30-35-35-30 kg
 
Back squat: 5-10-10-5, 20-30-40-40 kg. Mina första back squats på 2 år! Undvikit dem pga fällningen i höften som inte fungerat att köra smärtfritt, men nu gick det utan problem! Även om det var knät jag var mest rädd för att skulle kännas av idag, höften har faktiskt känts riktigt bra senaste månaden. Tänk om jag kan börja köra lite tyngre squats nu, skulle vara hur bra som helst!
 
Knäböj 40 kg, kändes väldigt stabilt och förvånandsvärt bra överlag. Knäna åkte ut åt sidorna av sig självt och bäckenet tippade endast lite i något bottenläge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0