Bättre sent än aldrig

Ett tag sen jag bloggade nu men varit fullt upp på många plan så har helt enkelt inte haft ork och tid. Så nu kommer utmaningen i att försöka komma ihåg hur jag tränat de senaste veckorna :) Ingen rolig läsning men detta är en träningsdagbok så vill ha det nedskrivet.
 
Vecka 10
 
Söndag
 
Axelpress i kabel: 5 x 8

Armhävningar på knogarna: 5 x 10

Utåt- och inåtrotation i kabel. 3 x 8/8

Sidoliggande höftlyft: 5 x 10/10

Axelpress med hantlar: 5 x 8-10

Diverse armar.
 
----------------------------------------
 
Vecka 11
 
Måndag
 
Enarmsrodd med hantlar: 5 x 5/5 med 20 kg
 
Pull-ups 1-2-3-4-3-2-1
 
Tisdag
 
Cykling 10 min samt höft-knä-fotrehab. 
 
Onsdag
 
Vila
 
Torsdag
 
Sista simkurstillfället. Blandning av övningar från de träningar vi haft. Kul pass!

Gyminstruktion + egen träning bestående av?
 
Fredag
 
Vila - hos Fysioetana för behandling. Martin tyckte höften kändes bättre än sist och påtalade att jag fått lite benmuskler sedan senast. Snudd på haft komplex för att jag inte kunnat träna så mkt ben senaste två åren vilket gjort att mina ben tappat muskler, så var kul att höra :)
 
Lördag
 
Kvalitetsdag på Friskis. Först 3 h genomgång av olika delar i olympiska lyft och hur man instruerar dem på ett bra sätt under förmiddagen (på Friskis City). Blev en mängd knäböj bland annat.Och kom till insikt med att skivstången tar en liten båge runt huvudet när jag kör pressar samt att jag är för upprätt i mina knäböj. Glömt av att axeln ska vara rakt över eller strax framför knäna i startpositionen.
 
Sedan till Friskis Lindhagen för 3 h som support till skivstångsledarna när de hade sin genomgång. Fick gå runt och korrigera när de körde marklyft, knäböj m.m. samt i teknik i diverse totalövningar som förekommer på deras pass. Riktigt lärorikt och skoj. Kul gäng!
 
Söndag
 
Egen träning hemma. Lite armar. Sliten i kroppen.
 
----------------------------------
 
Vecka 12
 
Måndag
 
Hos höft-knä-fotsjukgymnasten och därmede min klassiska rehav.
 
Massa bål. Fällkniv med medicinboll (6 kg) samt sida till sida med vikt (6 kg) bland annat. 
 
Axelpress med hantlar: 5 x 10 (11 kg).
 
Latsdrag i cirkelgymmet 5 x 10.
 
Hängande ryggresning: 3 x 10 med 5 kg
 
Tisdag
 
Vila. Kom alldeles för sent från jobbet så orkade inte ta mig till gymmet.
 
Onsdag
 
Pull-ups: 1-2-3-4-3-2-1
 
Sittande rodd: 5 x 10
 
Latsdrag: 5 x 10
 
Sidorotation i kabel: 3 x 15/15
 
Axelpress i kabel: 5 x 10
 
Sit-ups till V-sit och sedan stanna där någon sekund: 5 x 10
 
Torsdag
 
Gyminstruktion samt lite stretch och någon knärehab-övning. Knät kändes dock lite irriterat så körde inget mer.
 
Fredag
 
Återigen sent från jobbet så hann helt enkelt inte till gymmet. Skönt med helg nu!
 
---------------------
 
Har med all säkerhet glömt en hel del men nu har jag noterat vilka dagar jag träna och inte i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0