Helikopterjobb i Kiruna och påskfirande i Dalarna

 
Förra veckan
 
Lördag
 
Vila.
 
Söndag
 
Träning på Friskis. Uppvärmning med ca 10 min cykling följt av:
 
Latsdrag: 5 x 10
 
Sittande rodd: 5 x 10
 
Axelpress med hantlar: 5 x 10, 11 kg
 
Sittande bröstpress i cireklygymmet: 5 x 10
 
Sidorotation i kabeldrag: 5 x 10/10
 
Diverse bål och armar. Tror jag körde mer grejer men kommer inte ihåg vad. Högst effektivt träningspass för en gångs skull men det var för att jag hade ett flyg och passa. Vidare till Kiruna för jobbresa på kvällen sen.
 
--------------------------------------------
 
Denna vecka
 
Måndag
 
Vila. Ute på site i Kirunatrakten och dagen fördrevs med helikopterturer samt lyft av mätinstrument. Hade relativt tur med vädret och var underhållande personer som var med under dagen så blev allt som allt en riktigt trevlig dag på jobbet!
 
Förberedelser inför att första Sodarn ska lyftas hem.
 
Vid andra Sodarn inför nästföljande lyft.
 
Tisdag
 
Träning på Friskis City. Uppvärmning med ca 10 min cykling följt av diverse träning i cirkelgymmet samt min höft-knä-fotrehab.
 
Onsdag
 
Hos en sjukgymnast för första laserbehandlingen av min hand. I övrigt vila. Hämtade ut hyrbil efter jobbet så passade på att utföra lite ärenden som det behövdes bil för.
 
Torsdag
 
Bilresa till vår stuga i Dalarna efter lunch. Svängde förbi O2-sprinten på vägen, en skidtävling där banan var förlagd mitt bland vindkraftverken vid en av "våra" parker. Röbergsfjället. Riktigt fint väder och spännande tävlingar så blev ett bra stopp!
 
Ett av damernas heat.
 
Tävlingen pågick enda till solen gick ned.
 
Fredag
 
Promenerande längs med skoterspår i det fina vädret, ca 6-7 km totalt. Mycket uppför!
 
Bella vid ett av de flackare partierna.
 
Lördag
 
Skidåkning i Kläppen med syster Sara. Kändes helt OK men efter några timmar började jag få känningar i mitt högerknä så fick lägga ned (hade för övrigt knäskydd på mig). Synd, för det blev bara roligare att åka för varje åk! Drog dessutom upp handen lite när jag skulle ta emot ankarliften vid några tillfällen, lite onödigt kanske men sånt som händer. Kul med skidåkning var det iaf! 
 
Söndag
 
Vandring på skoterleder i ca 6-7 km. Samma sträcka som under fredagen men denna gång med paus för korvgrillning innan det var dags att gå ned igen.
 
 
Panoramavy från toppen av berget där vi grillade korv (fotat av Sara). Måste också skaffa mig en iPhone 5 så jag kan ta panoramafoton!
 
Efter skidåkningen igår och under dagen idag har jag haft mina nyinskaffade 2XU kompressionsstrumpor på mig. Haft lite känningar i min vänsterfot/vad och inbillar mig att det är tack vare dem det i princip inte känns något alls nu. Oavsett är jag nöjd med mitt köp, man kan inte äga för mycket grejer från 2XU :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0